Εκπαιδευτική Τεχνολογία
Σύμφωνα με τον Τσιάτσο (2015) ο όρος Εκπαιδευτική Τεχνολογία, αναφέρεται σε Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να υποστηρίξουν τη μαθησιακή διαδικασία. Πρόκειται δηλαδή για την εφαρμογή διαδικασιών και εργαλείων που αξιοποιούνται κατάλληλα μέσα σε μια τάξη με σκοπό να βελτιώσουν αλλά και να λύσουν προβλήματα της διδασκαλίας. (Μουντρίδου, 2008).
Γραμματισμός
Σύμφωνα με την Μητσικοπούλου (2001) ο όρος γραμματισμός δεν αναφέρεται απλά στην ικανότητα του ανθρώπου για ανάγνωση και γραφή, αλλά και τη δυνατότητα να λειτουργεί αποτελεσματικά σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας κείμενα γραπτού και προφορικού λόγου, καθώς επίσης µη γλωσσικά κείμενα όπως εικόνες, σχεδιαγράµµατα, χάρτες κ.α
Ψηφιακός Γραμματισμός
Ο ψηφιακός γραμματισμός περιλαμβάνει περισσότερα από την απλή ικανότητα χρήσης λογισμικού ή λειτουργία ψηφιακής συσκευής. Περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία από δεξιότητες, τις οποίες χρειάζονται οι χρήστες για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά ψηφιακά περιβάλλοντα. Μπορεί να θεωρηθεί ως συνδυασμός των παρακάτω δεξιοτήτων:
α) Λειτουργικές δεξιότητες, οι οποίες αναφέρονται στη χρήση της τεχνολογίας όπως για παράδειγμα τη χρήση του πληκτρολογίου ή του ποντικιού, αποστολή e-mail, επεξεργασίας κειμένου κ.α
β) Δομικές δεξιότητες οι οποίες περιλαμβάνουν τη χρήση των υπερσυνδέσεων και την αξιολόγηση των πληροφοριών
γ) Στρατηγικές δεξιότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αναζήτησης πληροφοριών και την ικανότητα της κριτικής ανάλυσης των πληροφοριών.
Αναφορές
Μουντρίδου, Μ. (2008). Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα. Αθήνα: Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
Τσιάτσος, Θ. (2015). Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία. Στο Θ. Τσιάτσος,. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα διαδικτύου (σσ. 14-24). Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.
Μητσικοπούλου, Β. (2001). Γραμματισμός. Στο Α.-Φ. Χριστίδης (επιμ.). Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.
Σπανός, Δ., Σοφός, Α., & Οικονόμου, Β. 2013. Οι συνέπειες ως προς τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών σε περιβάλλον ενός φορητού υπολογιστή ανά μαθητή. 5th Conference on Informatics in Education, 11-13 Οκτωβρίου, Αθήνα.